پاورپوینت تولید و کاربرد مواد آموزشی رشتۀ کودک یاری
سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۳۸ ق.ظ

پاورپوینت تولید و کاربرد مواد آموزشی رشتۀ کودک یاری
فرمت فایل دانلودی: .pptفرمت فایل اصلی: ppt
تعداد صفحات: 126
حجم فایل: 30197 کیلوبایت
قیمت: 19000 تومان
توضیحات:
پاورپوینت کامل کتاب تولید و کاربرد مواد آموزشی رشتۀ کودک یاری در قالب 126 اسلاید به صورت کامل همراه با تصاویر و منابع آن.
بخشی از متن:
انتخاب و کاربرد رسانه هاى آموزشى در تدریس از میان رسانه هاى آموزشى متعدد و مختلف (دست ساز و ساده، صنعتى و ماشینى ) باید آن هایى را براى تدریس انتخاب کرد که ویژگى هاى مناسب و متناسب با طرح برنامه ى سازمان یافته را داشته باشند . این که از چه وسیله اى براى برقرارى ارتباط خوب استفاده کنیم باید معیارها و عوامل موثر و آن را مورد مطالعه قرار دهیم و رسانه اى را که براى رسیدن به هدف هاى درس مورد نظر مناسب تر است برگزینیم.
ملاک هاى انتخاب یک رسانه ى یادگیرى
براى انتخاب و کاربرد یک رسانه ى آموزشى هشت ویژگى یا ملاک در نظر گرفته مى شود.
1 هم خوانى باهدف ها، محتواى درس و شیوه هاى تدریس: هر فرآیند ارتباطى آموزشى، به منظور شکل دهى یا به ثمر رسیدن، هدف هاى یادگیرى ویژه اى را دنبال مى کند. این هدف ها در کل جریان ارتباطى آموزش، مانند محتوا، روش ها، شیوه هاى تدریس و انتخاب رسانه ى مناسب یادگیرى عامل تعیین کننده اند. بنابراین، رسانه اى در درجه ى اول مناسب است که با هدف هاى آموزشى درس، محتوا و فعالیت هاى آموزشى انتخاب شده منطبق و سازگار باشد. مثلاً اگر هدف آموزشى، دست یابى به یک مهارت عملى معین باشد رسانه هایى نظیر اشیاى واقعى، مدل و فیلم مناسب ترین رسانه هاخواهند بود .
2 توانایى انتقال پیام مورد نظر : یکى از شرایط ضرورى انتخاب هر رسانه ى آموزشى مناسب، توانایى آن رسانه در ارائه و انتقال یا القاى پیام مورد نظر است. به عبارت دیگر وسیله یا رسانه اى که نتواند منظور ما را به خوبى به مخاطبان یا یادگیرندگان منتقل کند، هر چند که از لحاظ کیفیت فنى و سایر جنبه ها عالى باشد، نباید در آن موقعیت آموزشى خاص مورد استفاده قرار گیرد...
فهرست مطالب:
مقدمه
بخش اول : کلیات
فصل یکم ارتباط انسانى
فصل دوم یادگیرى و نقش حواس پنج گانه
فصل سوم اصول ، فنون و مراحل طراحى و تولید رسانه هاى آموزشى
بخش دوم : طبقه بندى ، شناخت ، تولید و کاربرد رسانه هاى یادگیرى
فصل چهارم رسانه هاى دیدارى
فصل پنجم رسانه هاى شنیدارى
فصل ششم رسانه هاى دیدارى شنیدارى
فصل هفتم رسانه هاى چند حسى
فهرست منابع
پاورپوینت کامل کتاب تولید و کاربرد مواد آموزشی رشتۀ کودک یاری در قالب 126 اسلاید به صورت کامل همراه با تصاویر و منابع آن.
بخشی از متن:
انتخاب و کاربرد رسانه هاى آموزشى در تدریس از میان رسانه هاى آموزشى متعدد و مختلف (دست ساز و ساده، صنعتى و ماشینى ) باید آن هایى را براى تدریس انتخاب کرد که ویژگى هاى مناسب و متناسب با طرح برنامه ى سازمان یافته را داشته باشند . این که از چه وسیله اى براى برقرارى ارتباط خوب استفاده کنیم باید معیارها و عوامل موثر و آن را مورد مطالعه قرار دهیم و رسانه اى را که براى رسیدن به هدف هاى درس مورد نظر مناسب تر است برگزینیم.
ملاک هاى انتخاب یک رسانه ى یادگیرى
براى انتخاب و کاربرد یک رسانه ى آموزشى هشت ویژگى یا ملاک در نظر گرفته مى شود.
1 هم خوانى باهدف ها، محتواى درس و شیوه هاى تدریس: هر فرآیند ارتباطى آموزشى، به منظور شکل دهى یا به ثمر رسیدن، هدف هاى یادگیرى ویژه اى را دنبال مى کند. این هدف ها در کل جریان ارتباطى آموزش، مانند محتوا، روش ها، شیوه هاى تدریس و انتخاب رسانه ى مناسب یادگیرى عامل تعیین کننده اند. بنابراین، رسانه اى در درجه ى اول مناسب است که با هدف هاى آموزشى درس، محتوا و فعالیت هاى آموزشى انتخاب شده منطبق و سازگار باشد. مثلاً اگر هدف آموزشى، دست یابى به یک مهارت عملى معین باشد رسانه هایى نظیر اشیاى واقعى، مدل و فیلم مناسب ترین رسانه هاخواهند بود .
2 توانایى انتقال پیام مورد نظر : یکى از شرایط ضرورى انتخاب هر رسانه ى آموزشى مناسب، توانایى آن رسانه در ارائه و انتقال یا القاى پیام مورد نظر است. به عبارت دیگر وسیله یا رسانه اى که نتواند منظور ما را به خوبى به مخاطبان یا یادگیرندگان منتقل کند، هر چند که از لحاظ کیفیت فنى و سایر جنبه ها عالى باشد، نباید در آن موقعیت آموزشى خاص مورد استفاده قرار گیرد...
فهرست مطالب:
مقدمه
بخش اول : کلیات
فصل یکم ارتباط انسانى
فصل دوم یادگیرى و نقش حواس پنج گانه
فصل سوم اصول ، فنون و مراحل طراحى و تولید رسانه هاى آموزشى
بخش دوم : طبقه بندى ، شناخت ، تولید و کاربرد رسانه هاى یادگیرى
فصل چهارم رسانه هاى دیدارى
فصل پنجم رسانه هاى شنیدارى
فصل ششم رسانه هاى دیدارى شنیدارى
فصل هفتم رسانه هاى چند حسى
فهرست منابع
- ۹۷/۰۱/۲۸